woensdag 22 september 2010

falderie, faldera

Ik ben niet zo´n amateur wat betreft het braderiegebeuren...Het is me allemaal teveel falderie, faldera. Zonder enige twijfel nestel ik me, na één uur doelloos ronddwalen, in een kroeg waarvan ik er ten stelligste van overtuigd ben dat de waard ook al geen liefhebber is op braderiegebied. Op dagen die ik als normaal beschouw, klatert het in dit kroegje van beleefdheid... Op dagen van falderie faldera niet, toch wat het occasionele publiek betreft. Dat toch wel zeer specifieke publiek rijdt nu eenmaal rond in een Volvo, bedekt met VTM sticker, een nummerplaat met vijf kentekens én met vliegen die op de achterruit kleven. Dús niet het publiek waarmee je even de boeken top tien doorneemt. Het gevoel dat mij ondertussen doortrok had verdacht veel weg van schaamte en u zult begrijpen dat ik na dit soort momenten toe ben aan één of meerdere drankjes... Ik zal wel nooit de amusementswaarde van falderie faldera inzien, vooral omdat er echtwaar niets te beleven valt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten